пʼятницю, 2 березня 2018 р.

Миті яскравого життя


Як я умру, на світі запалає
Покинутий вогонь моїх пісень...
Леся Українка
 Леся Українка була надзвичайно цікавою постаттю, письменницею, яка входила в теми світової літератури, яка була на рівних там із багатьма авторами.
  25 лютого 1871 року народилася Лариса Петрівна Косач - майбутня Леся Українка, культова українська письменниця, перекладач і культурна діячка. Багато її творів визнані шедеврами світової літератури, а в українську вони принесли нові мотиви і мандрівні сюжети з інших культур. Леся Українка писала у жанрах поезії, лірики, епосу, драми, прози, публіцистики. Також працювала в ділянці фольклористики і брала активну участь в українському національному русі.
 Чого може нас навчити сьогодні Леся? По-перше, бути рабом - це найбільша низькість, найглибша моральна прірва, це - вирок, без надії, людині й нації в цілому. (Так, Леся закликала: «Без надії таки сподіватись!» - але це були слова абсолютно внутрішньо вільної людини, до рабів вони не мають жодного стосунку). По-друге, «хто звільниться сам - той вільним буде; як звільнить хтось кого - в неволю забере». Свобода виборюється (не декларується!) лише власними силами. Ларисі Петрівні доля відвела лише 42 роки життя. Але про таких людей важко сказати «була...». Лесин дух завжди присутній поруч з нами в оспіваній нею рідній Україні.


 В бібліотеці проведене літературне повідомлення: «Миті яскравого життя». Присутні ознайомилися з творами поетеси, які представлені на книжковій викладці: «Ні! Я жива! Я буду вічно жити!».

                                                
  Вірші Лесі Українки підкуповують справжнім ліризмом, непідробною щирістю, мелодійністю слова, громадянським пафосом. Поетеса захоплює нас незламною силою духу, адже перемагаючи постійний біль, вона мужньо вела «тридцятилітню війну» з невиліковною хворобою і творила оптимістичні вірші:
Хто вам сказав, що я слабка,
Що я корюся долі?       
Хіба тремтить моя рука
Чи пісня й думка кволі?
  Леся Українка неодноразово висвітлювала у своїй творчості тему гармонійної єдності людини і природи, що яскраво розкрита у поезіях "Ви щасливі, пречистії зорі", "Давня весна", "Хотіла б я піснею стати", "Стояла я і слухала весну" тощо.
Не поет, хто забуває
Про страшні народні рани,
Щоб собі на вільні руки
Золоті надіть кайдани!

Немає коментарів:

Дописати коментар